اين كتاب بر آن است تا بگويد كه فروشگاههاي زنجيرهاي چگونه ميتوانند به مشتريانشان خدمات بهتر و مطلوبتري تقديم كنند. آنها كه بر پايه و اصول مديريت مشتريان در ذهن و قلب متكي هستند، و تجربهي ساير فروشگاههاي دنيا را دارند، ميتوانند نيازها، خواستهها و گاه آمال و آرزوها و روِياهاي مشتري را تحقق بخشند. به اين ترتيب، مشتريان بيشتري جذب خواهند كرد.
فروشگاههاي خردهفروشي عصر جديد قطعاً به گسترهي دانش موجود در اين كتاب نياز خواهند داشت. فراتر از دانش، شيوههاي عملياتي كردن و اجرايي كردن اين داناييها و آگاهيهايي است كه در صفحات كتاب موج ميزند. قدم اول را اين كتاب برداشته و توانسته گسترهي وسيعي را از آنچه فروشگاههاي خردهفروشي بايد انجام دهند، توصيف و تشريحكند.
قدم بعدي را مديران ارشد اين فروشگاهها بايد بردارند كه متوليان فرهنگي سازمانشان هستند و با انتخاب شايسته، آموزش شايسته و نظارت و كنترل شايستهي منابع انساني شايسته در كنار ساير منابع ادارهي سازمان شامل: منابع فيزيكي، مالي، اطلاعاتي، بتوانند قدم سوم و اساسي كه مديريت برند و اعتبار سازمان است را محكم برداشته و از آن حفظ و حراست كنند و در فضاي رقابتي پيچيده ارتقايش دهند.
فهرست مطالب کتاب طراحی محیطهای تجاری بر اساس مفاهیم بازاریابی و معماری داخلی:
- فصل اول: آشنایی با خردهفروشی
- فصل دوم: انواع خردهفروشی
- فصل سوم: چرا خرید میکنیم؟
- فصل چهارم: استراتژی خردهفروشی
- فصل پنجم: انتخاب محل
- فصل ششم: مدیریت کالا
- فصل هفتم: ایجاد ارتباط موثر برای خردهفروشی
- فصل هشتم: عناصر طراحی
- فصل نهم: طراحی پلان فروشگاه
- فصل دهم: ایجاد محیطهای نمایش کالا
- فصل یازدهم: نکات مربوط به طریقهی نمایش
- فصل دوازدهم: استراتژیهای تصویرسازی برای افزایش فروش
- فصل سیزدهم: اصول طراحی
- فصل چهاردهم: ساختار ویترین پنجره
- فصل پانزدهم: ایجاد محیط نمایشی موفق
- فصل شانزدهم: نور و موسیقی
- فصل هفدهم: نمای بیرونی فروشگاه
- فصل هجدهم: رنگ
- فصل نوزدهم: الگوهای رنگ
- فصل بیستم: بررسی تاثیر رنگها
علاقهمندان برای تهیه این کتاب میتوانند به فروشگاه اینترنتی انتشارات بازاریابی به نشانی www.marketingshop.ir مراجعه کنند و یا با شماره تلفنهای فروشگاه انتشارات بازاریابی در تهران: 71 و 66408251 تماس بگیرند.
نظر شما